Ansichtkaartenlandschap - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Westerterp - WaarBenJij.nu Ansichtkaartenlandschap - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Westerterp - WaarBenJij.nu

Ansichtkaartenlandschap

Door: Jelle en Marieke

24 Augustus 2006 | Mongolië, Ulaanbaatar

Hier weer een teken van leven van ons. We hebben een ruige tijd achter de rug.

Na een paar dagen Ulaan Bataar te hebben bekeken (Nationaal museum, voor de historie, winterpaleis voor de Khaan-dynastie, show voor de culturele dans en zang en een boedhistische tempel voor de religie), zijn we het land in getrokken. We hadden geregeld dat we ergens twee nachtjes in een ger (tent) konden slapen en dat we paard konden rijden. De nieuwe foto's spreken voor zich.

Commentaar bij de foto's:
- Mongolie is erg mooi. Mooier dan onze foto's laten zien. Het is fietsen door een ansichtkaartenlandschap.
- Paardrijden was grappig om te doen.
- Slapen in een ger is een vorm van luxe kamperen. Voor de meeste Mongolen is het hun dagelijks leven en dan is het een hard bestaan. Het is een nomadenvolk en met zo'n mooi landschap is het niet verbazend dat je een beetje rondtrekt.
- Voor de oplettende kijker: Jelle heeft idd een nieuw kapsel, geheel onvrijwillig door de Mongoolse kapper aangebracht. Jelle doet nu zijn best er wat moois van te maken.

Toekomstplannen:
Morgen stappen we op de trein naar Moskou. Het wordt een lange zit: vijf dagen. Dan Moskou aanschouwen en snel door naar Riga, voor dat ons tiendaagse visum afloopt. In Moskou ontmoeten we tot onze grote vreugde Jet en Ju. Dat wordt ongetwijfeld erg gezellig.
We missen jullie uit Nederland wel een beetje. Gelukkig is er e-mail en de site om ons een beetje op de hoogte te houden van wat er in Nederland gebeurt. Blijf reageren a.u.b.. Wij vinden het erg leuk om wat te lezen. Hartelijke groeten van ons,
Jelle en Marieke

• 24 Augustus 2006 - 06:49

Jet:

Nog zeven nachtjes slapen! Hadden jullie de ger helemaal voor jezelf? Leuk die foto's, stiekum toch maar de boel bekeken, de nieuwsgierigheid heeft overwonnen. Hihi. Is die kameel in de buurt van Terelj?

• 24 Augustus 2006 - 06:58

Papaatje Van Vuren:

Wat een mooie foto's.
    Leuk dat jullie genieten.
    Nooit geweten wat een ger is. Goedkope woning lijkt me.
    Het was zeker een geen dure kappern van het R.O.C. Mongolie. Dan gaat jelle zeker de volgende keer weer naar deze kapper. 5 dagen heen en 5 dagen terug. Om de te wennen aan het model.

Een voorspoedige reis toegewenst.

Jullie papaatje

PS1 Jullie andere papaatje alvast gefeliciteerd met zijn verjaardag.
    PS2
    De geheime afrikaanse opdracht geldt ook voor mongolie.

• 24 Augustus 2006 - 06:59

Erik (ND):

Mooi daar zeg! Jullie zien zo best wel wat van de wereld.
    Hier gaat alles goed. Het nieuwe systeem vordert gestaag. Als je terug komt is XyWrite waarschijnlijk verleden tijd, Marieke!
    Groetjes!

• 24 Augustus 2006 - 08:28

Jac:

hee jelle en marieke
    ontzettend gaaf om elke keer jullie reis te volgen en de stukken te lezen die jullie schrijven. Het lijkt alsof jullie het hier meer naar jullie zin hebben dan in Afrika.....In ieder geval geniet er van, want zodra je in NL bent is alles zo weer hetzelfde...en verlang je denk ik terug naar daar...
    Liefs Jacobien
    en bedankt voor jullie kaartje!!!

• 24 Augustus 2006 - 08:29

Annemieke:

Hey, hebben ze geen korf ergens staan om een beetje in vorm te blijven. Erg leuk om jullie verhalen te lezen. Veel treinplezier voor strakjes.

• 24 Augustus 2006 - 09:51

Roelie:

jullie voelen je eindelijk thuis... in Mongolië, het zij zo. we zijn net terug van Flevo, waanzinnig weekend weer. minder program, meer van God... bovenmetelijke zaken! we hebben (niet alleen) je koffie gemist Jel, niks dan slappe bakken!
    Han is weer aan het werk, dat gaat opmerkelijk goed gezien de zware groep. Ik doe nog nie zoveul, alleen lesgeven (school + stage nog niet begonnen)
    geniet van waar je bent, hier is het snel weer saai. liefs Roel ook namens Han.

• 24 Augustus 2006 - 09:52

Roelie:

trouwens, leuk: een ansichtkaartje van ansichtkaartenland...
    succes in de train morgen!

• 24 Augustus 2006 - 10:41

Gerben:

Ik zie weinig aan het kapsel van Jelle. Welkom op de transsiberische spoorlijn. Jullie rijden op een brok geschiedenis!

• 24 Augustus 2006 - 19:09

Willemijn:

Zitten jullie al vol van alle indrukken? Ik sluit me volledig aan bij de rest: Nederland went...heel snel...
    Dus geniet met elke vezel en doe de groeten aan Jet en Ju! Liefs ons

• 25 Augustus 2006 - 18:54

Famke:

de mongoolse natuur lijkt me inderdaad heel erg mooi. enne..., geweldig om mijn grote broer, en schoonzus natuurlijk, op een paard te zien!! lijkt me best leuk, zo'n ger, ziet er grappig uit. vermaak jullie!
    groet, Famke

• 27 Augustus 2006 - 14:34

Geeske:

Hoi Jelle en Marieke,
    Bedankt voor jullie kaartje. Ik zit nu in Ede achter de computer. Net een stuk appeltaart achter de kiezen vanwege de verjaardag van je (schoon) vader.Het lijkt me wel een overgang om van Mongolie in Moskou te \'landen\'.Nog veel plezier.En het leven in Nederland is volgens mij niet saai!!! Kijk nou eens naar het weer. Waar maak je dat op deze aarde nou mee? Dat noem je terecht wisselvallig! Geeske

• 27 Augustus 2006 - 15:57

Je Liefhebbende M./s.m.:

Ik denk dagelijks aan jullie, en de bloemen zijn uitgebloeid.......
    Groeten!

• 27 Augustus 2006 - 18:24

Jet De Leur:

Wel, voordat jullie terug zijn heb ik even (nou ja, even, een paar keer) de moeite genomen om jullie belevenissen te lezen. Errug leuk! Over het algemeen heel gezond en voorspoedig hè? Best wel bijzonder in dat soort landen.
    Wat een avontuur!
    Een goede tijd verder, nu blijf ik jullie volgen...
    Grote groet, Jet de Leur.

• 31 Augustus 2006 - 08:54

Theo:

Ha Jelle en Marieke,

Een paar weken weggeweest en nu jullie site weer es aan t bekijken. Jullie zijn dus alweer op de 'terugweg.' Foto's zien er mooi uit! Waarschijnlijk zitten jullie nu nog in de trein, k ben benieuwd hoe jullie Moskou vinden. Riga is in ieder geval een hele mooie stad! (Als jullie tijd hebben: vaak 's avonds concerten in de schouwburg. Een aanrader! Als je 5 minuten voor aanvang komt kun je voor een klein bedrag een kaartje kopen ;) )
    M'n vakantie was super, qua kilometers niet met jullie te vergelijken (1300) maar was heerlijk om weer even op de fiets te zitten. Hoop dat het fietsen jullie nog steeds goed bevalt, geniet ervan en ga met God!
    Groeten!

• 31 Augustus 2006 - 08:58

Yvonne:

ha levensgenieters,

fantastische foto's. Leuk hoor. Maar wat doet die kameel in Mongolie? Een verdwaalde afrikaanse foto"? Nooit geweten dat je die in Mongolie hebt. Waar worden ze voor gebruikt? Toerisme? Wat gaan jullie na Moskou en Riga doen? Jullie hebben toch nog even lijkt het. Succes met de lange reis naar Moskou. Wordt dat fietsen of treinen?
    Nou ik ga weer verder met mijn werk. Want hier wordt de baas niet blij van.